tag:blogger.com,1999:blog-44188664308492472802024-03-13T19:38:03.535+02:00ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑΈνα blog για μαθητές και για όσους αγαπούν τη μάθηση...!!!!Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.comBlogger723125tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-18080003926507582972021-12-13T20:00:00.001+02:002021-12-13T20:00:11.564+02:00Παρτίδα σκάκι, Χλόη ΚουτσουμπεληΗ πρόσληψη της μαθήτριας της Γ Λυκείου, Αλβανού Δημητρας. Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-42168702162745477372020-04-21T17:30:00.000+03:002020-04-21T17:30:09.467+03:00Αφίσα για τον κορονοϊό. Στα πλαίσια μιας δραστηριότητας στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, η μαθήτρια Νεφέλη Σαλονικιού δημιούργησε αυτήν την υπέροχη αφίσα, στέλνοντας το δικό της μήνυμα....
Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-23527295408937807732020-01-11T11:02:00.000+02:002020-01-11T11:05:20.167+02:00Social Media - Υποστηρικτικό υλικόΑ' Βίντεο: Ναρκισσισμός και Social Media
B' Βίντεο
:
Ενδιαφέρον άρθρο για το πώς η γενιά των παιδιών που φοιτούν στο Λύκειο ορίζει νέους κανόνες στη χρήση του διαδικτύου σε σχέση με τους millenials. Δείτε εδώ
Άλλα υποστηρικτικά κείμενα εδώ
Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-84429372607411909462019-12-31T01:02:00.000+02:002020-01-05T07:36:15.651+02:00Θάνος Μικρούτσικος
Μου πήρε λίγο χρόνο για να βάλω σε τάξη τις σκέψεις μου και να αποφασίσω να γράψω κάτι για τον μεγάλο μας, Θάνο Μικρούτσικο. Η τελευταία φορά που είχα γράψει για κάποιον που έφυγε από τη ζωή ήταν για το θάνατο του Νίκου Παπάζογλου. Δεν θα μπορούσα να το αποφύγω και αυτή τη φορά κυρίως, γιατί το 70% των τραγουδιών που αγαπώ τα έχει γράψει ο Θάνος.
Όπως όλους τους μεγάλους, μουΣωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-24131518477502598902019-11-02T11:42:00.000+02:002019-11-02T11:42:07.388+02:00Κατάδικος: Οι μουσικές επιλογές των ηρώων (μαθητών του Β1)Συγκινημένη κάνω μια ανάρτηση μετά από μια μακρά περίοδο "αγρανάπαυσης". Αφορμή στάθηκε το χθεσινό μάθημα με το Β1. Στο προηγούμενο μάθημα Λογοτεχνίας, συζητήσαμε για το έργο του Κ. Θεοτόκη " Κατάδικος" και στη συνέχεια διαβάσαμε το απόσπασμα του σχολικού βιβλίου. Αφού καταλήξαμε στο οτι αγαπημένος ήρωας των παιδιών ήταν ο Τουρκόγιαννος ( το καλό πάντα νικά), είπα στα παιδιά να συνεχίσουν το Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-89753579234641287132019-05-10T16:11:00.002+03:002019-05-10T16:11:42.956+03:00Λατινικά: σημαντικές επισημάνσεις Για τις τελικές επισημάνσεις για το μάθημα των λατινικών επισκεφθείτε το παρακάτω ιστολογιο
ΕρανιστριαΣωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-40116129978007357242019-05-05T22:08:00.001+03:002019-05-05T22:09:23.984+03:00Δευτερεύουσες στα κείμενα της ύλης (Λατινικά)ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΛΑΤΙΝΙΚΑ by on ScribdΣωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-40441477957384044702016-05-21T18:29:00.000+03:002016-05-21T18:29:10.690+03:00Συμβουλή για βελτίωση στο μάθημα της ΈκθεσηςΔιάλεξα ένα "πιασάρικό" τίτλο, για να προσελκύσω το ενδιαφέρον των μαθητών, ενω στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές γι αυτό το μάθημα πέρα από τη συνεχεία προσπάθεια και την επαγρύπνηση.
Πολλές φορές σας λέω: το πρόβλημα στην περίληψη είναι η αδυναμία κατανόησης του αρχικού κειμένου, είναι δύσκολο να βελτιωθεί σε μεγάλες τάξεις η Έκφραση... πάντα σας συμβουλεύω να ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ!!!! Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-21470611220842005692016-05-18T11:08:00.001+03:002016-05-18T11:08:49.282+03:00Θέματα πανελλαδικών εξετάσεων 2016: Αρχαία Ελληνικά
Arxaia2016 from Eleni Papadopoulou
Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-66286320303146389802016-05-17T17:36:00.000+03:002016-05-17T17:39:09.451+03:00Το περιοδικό "Τετράδιο" για τον Γ. Σεφέρη.Αναδημοσίευση από τη σελίδα του Ν. Σαραντάκου.
Τα «Τετράδια» ήταν ένα χειρόγραφο περιοδικό που έβγαινε επί χούντας
από μια ομάδα πολιτικών κρατουμένων που πρόσκεινταν στην ανανεωτική
αριστερά. Συνήθως η θεματολογία του αφορούσε το αριστερό κίνημα, ωστόσο
τον Σεπτέμβριο του 1972 κυκλοφόρησε, ως παράρτημα, ένα τεύχος αφιερωμένο
στον ποιητή Γιώργο Σεφέρη. Το τεύχος αυτό, σκαναρισμένο, Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-34548227377103456682016-05-16T10:34:00.000+03:002016-05-16T16:59:56.339+03:00Θέματα και απαντήσεις πανελλαδικών εξετάσεων 2016: Νεοελληνική Γλώσσα Τα θέματα μπορείτε να τα δείτε σε αυτόν τον σύνδεσμο
Απαντήσεις από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) θα βρείτε εδώ , στο ιστολόγιο της συναδέλφου Ε. Παπαδοπούλου.
Δεν θα μπώ στη διαδικασία να σχολιάσω τα θέματα ως βατά, κοντά στα παιδιά κ. τ. λ. Θεωρώ πως πρόκειται για ένα μάθημα που βασίζεται σε πολλούς παράγοντες. Ας ξεχνάμε οτι τα παιδιά που γράφουν είναι αγχωμένα, κουρασμένα, γεμάτα Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-66924534507630353742016-03-21T18:16:00.000+02:002016-03-21T18:16:48.964+02:00Δημιουργική γραφή: Όταν οι μαθητές πιάνουν μολύβι και χαρτί, ένα θαύμα γεννιέται Νο 6<!--[if gte mso 9]>
Normal
0
false
false
false
EL
X-NONE
X-NONE
<![endif]-->
<!--[if gte mso 9]>
Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-667283641186268532016-03-13T20:32:00.000+02:002016-03-13T22:52:09.083+02:00Δημιουργική γραφή: Όταν οι μαθητές πιάνουν μολύβι και χαρτί, ένα θαύμα γεννιέται 5<!--[if gte mso 9]>
800x600
<![endif]-->
<!--[if gte mso 9]>
Normal
0
false
false
false
EL
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
<![endif]--><!--[if gte mso 9]>
Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-83726667968609832802016-03-13T18:46:00.003+02:002016-03-13T18:46:44.675+02:00Δημιουργική γραφή: Όταν οι μαθητές πιάνουν μολύβι και χαρτί, ένα θαύμα γεννιέται 4<!--[if gte mso 9]>
800x600
<![endif]-->
<!--[if gte mso 9]>
Normal
0
false
false
false
EL
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
<![endif]--><!--[if gte mso 9]>
Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-42219249016322279162016-03-10T19:58:00.001+02:002016-03-10T19:58:14.733+02:00Παράδοση και μοντερνισμός ( Αναλυτική παρουσίαση ζητουμένων)
Λογοτεχνία Α΄
Λυκείου, Παράδοση και Μοντερνισμός
Σε περίπτωση που κληρωθεί θέμα που
ανήκει στην ενότητα «Παράδοση και μοντερνισμός στη νεοελληνική ποίηση» η
εξέταση προϋποθέτει το βαθμό πρόσληψης από το μαθητή του κειμένου ως όλου, όπως
και την ικανότητα ο μαθητής να κατανοεί το κείμενο ώστε να είναι σε θέση:
ΕΡΩΤΗΣΗ Α.
α1. Να μπορεί να διακρίνει αν ένα ποίημα ανήκει Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-11969921727579806462015-12-16T17:13:00.000+02:002015-12-16T17:13:26.211+02:00Υλοποίηση σχεδίου Erasmus+ απο το ΓΕΛ Λιμένα ΘάσουΤίτλος προγράμματος: "Καλλιέργεια ευρωπαϊκής προοπτικής της σχολικής μονάδας στην ψηφιακή εποχή"
Σχολείο: Γενικό Λύκειο Λιμένα Θάσου
Υλοποίηση: 15 Σεπτεμβρίου 2015 - 15 Σεπτεμβρίου 2017
Κατά το σχολικό έτος 2014-15, παράλληλα με άλλες δράσεις, εκπονήθηκε
σχέδιο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για το Γενικό Λύκειο Λιμένα, με
υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Σ. Σιαμαντούρα (ΠΕ02). Το σχέδιοΣωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-30256178331861749932015-11-21T11:20:00.001+02:002015-11-21T11:21:40.777+02:00Όταν η τέχνη προπορεύεται των γεγονότων....Η πολύ καλή φίλη και εικαστικός Δήμητρα Σδράλη μαζί με τους μαθητές του 6ου Γυμνασίου Καβάλας δημιούργησαν ένα έργο για την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Το έργο ολοκλήρωσαν στις 13 Νοεμβρίου το μεσημέρι.Το βράδυ της ίδιας ημέρας έγιναν οι τρομοκρατικές επιθέσεις στη Γαλλία.Μπορεί να ήταν καθαρά τυχαίο, σίγουρα τό έργο, όμως, είναι επίκαιρο, διοτι διακρίνονται τα χρώματα της Γαλλικής Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-63577938933239095182015-11-17T16:00:00.000+02:002015-11-17T16:16:55.243+02:00Επέτειος εξέγερσης Πολυτεχνείου ΓΕΛ Λιμένα ΘάσουΗ σημερινή μέρα πάντα ήταν πολύ ξεχωριστή για μένα, γι αυτό το λόγο επιδιώκω να επιλέγω την οργάνωση της συγκεκριμένης σχολικής γιορτής, όποτε έχω την ευκαιρία να το κάνω. Φέτος η διοργάνωση έγινε πιο ξεχωριστή από ποτέ, λόγω της μαζικής συμμετοχής των μαθητών. Συνολικά μετράμε πάνω από 60 μαθητές οι οποίοι συμμετείχαν στο βίντεο, τραγούδησαν στη χορωδία, αλλά και στη μικρή συναυλία που Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-1784717411579212412015-11-02T13:37:00.000+02:002015-11-02T17:29:14.393+02:00Του νεκρού αδελφού ( Αλβανική παραλλαγή)Ο μαθητής της Α' Λυκείου Ηλίας Δήμα, έψαξε και βρήκε την αλβανική εκδοχή της παραλογής και την μετέφρασε ο ίδιος. Το αποτέλεσμα με εξέπληξε, αφενός λόγω της μεταφραστικής ικανότητας του μαθητή και αφετέρου για το πόσο ενδιαφέρουσα είναι αυτή η παραλλαγή. Συζητήσαμε στην τάξη με πολύ ενδιαφέρον τις ομοιότητες και τις διαφορές των δύο παραλλαγών και τα παιδιά πιστεύω το απόλαυσαν οσο κι εγώ.
Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-68111014732010192442015-10-23T21:42:00.000+03:002015-10-23T21:42:15.061+03:00H γυναίκα στη ζωή και στο έργο του Ν. ΚαζαντζάκηΕργασία των μαθητών Α. Καρανίκου, Η. Λαδίκα και Σ. Καλαφάτη, στα πλαίσια της προαναγνωστικής φάσης στο μάθημα της Λογοτεχνίας Α' Λυκείου.
H γυναίκα στη ζωή και στο έργο του Ν. Καζαντζάκη. from Sotia Siamantoura Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-6609049934681352572015-10-23T21:37:00.001+03:002015-10-23T21:44:46.067+03:00Προαναγνωστική φάση: Στερεότυπα για τα δύο φύλα. (B' Mέρος) Εργασίες των μαθητών στο πλαίσιο της προαναγνωστικής φάσης.
Κ. Γιάντσου
Ένι Γιάντσα
Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-58964098057353136312015-09-30T00:12:00.000+03:002015-10-23T21:25:13.558+03:00Προαναγνωστική φάση: Στερεότυπα για τα δύο φύλα. Στα πλαίσια της προανανωστικής φάσης της ενότητας "Τα φύλα στη Λογοτεχνία", συζητήσαμε για τα στερεότυπα που υπάρχουν σχετικά με τα δύο φύλα. Η μαθήτρια Γεωργία Κ. είχε την προθυμία να "στολίσει" τη συζήτησή μας με τις εικόνες που ακολουθούν και αποτέλεσαν αφορμή για να θίξουμε και άλλα στερεότυπα σχετικά με τις ασχολίες στον ελεύθερο χρόνο μας, τον γάμο, τις υποχρεώσεις των δύο φύλων κατα τη Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-15487710433490427872015-09-24T23:58:00.000+03:002015-09-24T21:59:15.402+03:00Συντακτικό Αρχαίας Ελληνικής (Γυμνασίου)Συντακτικό Αρχαίας Ελληνικής Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-64325809573740426932015-09-24T15:44:00.000+03:002015-09-24T22:05:35.524+03:00Το κατηγορουμενο (Εγχειρίδιο Α Λυκείου) το κατηγορουμενο from eirinits Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4418866430849247280.post-89217426719040871532015-09-24T00:47:00.000+03:002015-09-24T22:27:53.686+03:00Κατηγορούμενο Το κατηγορούμενο είναι συνήθως, ένα επίθετο ή ουσιαστικό που μέσω ενός συνδετικού ρήματος αποδίδει κάποιο χαρακτηριστικό στο υποκείμενο Ως κατηγορούμενο όμως μπορούν να χρησιμοποιηθούν: Επίθετο ουσιαστικό μετοχή αντωνυμία αριθμητικό απαρέμφατο επίρρημα Oνοματική πρότασηΣυνδετικά ρήματα εἰμί, γίγνομαι, ὑπάρχω, τυγχάνω, πέφυκα, διατελῶ, ἔφυν, καθίσταμαι, ἀποβαίνω, ἐκβαίνω μερικά Σωτηρία Σιαμαντούραhttp://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.com7