Συνολικές προβολές σελίδας

Αναζήτηση

Θέματα

Giveaway of the Day

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Η τέχνη αποτυπώνει τα Πάθη του Χριστού

* Το εξαιρετικό αυτό υλικό συγκέντρωσε η δασκάλα Πόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου και το δημοσίευσε στο ιστολόγιό της. Την ευχαριστούμε πολύ! 
Τα Εγκώμια της Μεγάλης Εβδομάδα είναι ύμνοι, που παρακολουθούν τις αφηγήσεις των Ευαγγελίων, από τη σύλληψή του Κυρίου ως τον σταυρικό Του θάνατο. Οι υμνογράφοι, με λυρικό τρόπο, παρουσιάζουν  την  Παναγία  να θρηνεί με πόνο για  το παιδί της. Παράλληλα μέσα από τους ύμνους εκφράζεται η συμπαράσταση  στο πρόσωπο της Θεοτόκου, που όπως κάθε πονεμένη μητέρα  υποφέρει. 
  Επιτάφιος Θρήνος- Εγκώμια Στάση Τρίτη
Ω γλυκύ μου έαρ,
γλυκύτατόν μου τέκνον,
που έδυ σου το κάλλος;
(...) 
Ω φως των οφθαλμών μου,
γλυκύτατόν μου τέκνον,
πως τάφω νυν καλύπτη;
(...)
Αι γενεαί πάσαι
ύμνον τη ταφή σου
προσφέρουσι, Χριστέ μου.

Έργα μεγάλων ζωγράφων για τα Θεία Πάθη
Καραβάτζιο


Ιδού ο άνθρωπος (Ecce huomo), 1571-1610

 
Επί στύλου, 1607



Μαστίγωση, 1571-1610

Αποκαθήλωση, 1602



Ο αίρων τον σταυρόν







 Αποκαθήλωση



Σταύρωση, 1631


Σταύρωση, 1475-1476


Ο νεκρός Χριστός


Αποκαθήλωση, 1435









The Father's view, 1951
 


Εικόνες των Παθών
Τα Θεία Πάθη στη βυζαντινή εικονογραφία
Ο Νιπτήρ, Θεοφάνης ο Κρης,15ος-16ος αι.




















Τα Θεία Πάθη στα θαυμάσια ψηφιδωτά της Μονής Δαφνίου

























Τα Θεια Πάθη στο έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, Ελ Γκρέκο


















Η προσευχή στο όρος των Ελαιών,1590-1595

 
Εσπόλιο,1577-1579


 
Ο  Χριστός αίρει τον σταυρό του μαρτυρίου, 1594-1604

 
Η Σταύρωση

































 Η Αποκαθήλωση, 1587-1597


 Η Ανάσταση,1600-1605


































Παρακάτω μπορείτε να δείτε έργα του Τζιότο από το Παρεκκλήσιο της Αρένας, με σκηνές από την Ανάσταση του Λαζάρου, την Βαϊοφόρο και τα Θεία Πάθη.













Πηγή: http://e-aithousa.blogspot.com/

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου