Συνολικές προβολές σελίδας

Αναζήτηση

Θέματα

Giveaway of the Day

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010

Δημόσιο λύκειο με... αέρα ιδιωτικού

Επιχειρείται το κλείσιμο της ψαλίδας δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010

▅Η υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου αναφέρθηκε στον «δεκάλογο» των επικείμενων αλλαγών, τονίζοντας πάντως ότι δεν πρόκειται για αποφάσεις αλλά για ενδεικτική απαρίθμηση προτάσεων, που έχει στόχο να δώσει τροφή στη σκέψη για τη διαβούλευση που θα ακολουθήσει
Σε σχολικές διατριβές και εργαστηριακές ασκήσεις θα επιδίδονται κατά τα ερχόμενα σχολικά έτη οι μαθητές των δημόσιων λυκείων, καθώς οι ερευνητικές εργασίες σε κάθε μάθημα και οι εργαστηριακές ασκήσεις στις Φυσικές Επιστήμες πρόκειται να ενταχθούν στο πρόγραμμα όπως γίνεται στα μεγάλα ιδιωτικά σχολεία.

Φαίνεται πως το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει το νέο λύκειο βασισμένο σε μεγάλο βαθμό στο πρότυπο που εφαρμόζουν εδώ και πολλά χρόνια τα σοβαρά ιδιωτικά σχολεία της χώρας. Ετσι, οι μαθητές θα εκπονούν ερευνητικές εργασίες κατ΄ αντιστοιχία- και φυσικά τηρουμένων των αναλογιών- με τις πτυχιακές στα πανεπιστήμια, θα έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες επιλογής μαθημάτων, ενώ η διδασκαλία της ελληνικής αλλά και των ξένων γλωσσών θα αυξηθεί. Μαθήματα για τις τέχνες και τον πολιτισμό θα βρουν χρόνο στο καινούργιο σχολικό πρόγραμμα, οι νέες τεχνολογίες θα υποβοηθούν τη διδασκαλία ολοένα και περισσότερων μαθημάτων και η χρήση των εργαστηρίων θα είναι συστηματική. Στο τέλος της χρονιάς, οι μαθητές θα αξιολογούνται όχι μόνο από τα αποτελέσματα των εξετάσεων αλλά από τη συνολική παρουσία τους.


Τις βασικές κατευθύνσεις που θα λάβει το Νέο Σχολείο από το ερχόμενο έτος κωδικοποίησε χθες η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, μιλώντας σε εκδήλωση της συνδικαλιστικής ηγεσίας των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) για την παρουσίαση του βιβλίου «Η αναβάθμιση του λυκείου και τα συστήματα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση» (Εκδόσεις Πλέθρον), το οποίο είναι αποτέλεσμα συνεδρίου της Ομοσπονδίας για τις αναγκαίες αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα. Η κ. Διαμαντοπούλου αναφέρθηκε στον «δεκάλογο» των επικείμενων αλλαγών, τονίζοντας πάντως ότι δεν πρόκειται για αποφάσεις αλλά για ενδεικτική απαρίθμηση προτάσεων, για τη διαβούλευση που θα ακολουθήσει.

Οι περισσότερες από τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν, εφαρμόζονται ήδη στα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία και φυσικά πληρώνονται αδρά από τους γονείς. Για παράδειγμα, η εκπόνηση εκτεταμένης εργασίας είναι από τα βασικά στοιχεία του προγράμματος του Διεθνούς Απολυτηρίου (Ιnternational Βaccalaureate), το οποίο είναι ένα από τα πλέον ακριβά ιδιωτικά προγράμματα και οδηγεί απευθείας στα διάσημα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Οι εργαστηριακές ασκήσεις αποτελούν βασικό τομέα ανταγωνισμού μεταξύ των μεγάλων ιδιωτικών σχολείων, τα οποία διαφημίζουν τις εγκαταστάσεις τους για να προσελκύσουν εγγραφές, ενώ η δυνατότητα επιλογής μαθημάτων και η έμφαση στη δεύτερη και την τρίτη ξένη γλώσσα χαρακτηρίζει τα προγράμματα σπουδών στα ιδιωτικά σχολεία. Τέλος, η αξιολόγηση των μαθητών βάσει φακέλου εφαρμόζεται επίσης στα ιδιωτικά.

Επίσης η υπουργός, εκτός από τις αλλαγές στα προγράμματα, έδωσε έμφαση και στην καλλιέργεια συναισθηματικών και κοινωνικών ικανοτήτωνμέσα στο σχολείο. «Το νέο λύκειο, είπε, οφείλει να επιδιώξει την καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης και της κοινωνικότητας του μαθητή, μέσα από τη βιωματική μάθηση και τις δραστηριότητες που θα αναπτύσσει στο σχολείο».

ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Σχολικές διατριβές, εργαστηριακές ασκήσεις, αξιολόγηση των μαθητών βάσει φακέλου είναι μερικές από τις αλλαγές που προτείνονται

Πηγή: www.tanea.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου